Původně jsem měl v plánu nákup třech těchto lokomotiv, kdy jedna by jezdila na domácím layoutu, dvě další pak do vitríny. Ještě na začátku roku 2022 měl tento model specifikaci PluX22. Bohužel, hodně modelářů překvapila degradace na PluX16! Ačkoliv má původní lokomotiva osvětleny hnací dvojkolí s převody, díky nízkému počtu výstupů pro jednotlivé funkce, Roco doslova osekalo elektroniku na dekodéry s méně výstupy než bylo v plánu.

Na kouř a osvětlení budky i rozvodů zapomeňte

Nutné je v tomto případě uvést i cenu, ta je v plné DCC verzi s PluX16 za 574,90 EUR, což při současném kurzu 24 korun, vychází na 13.797 korun! S PluX16 u tohoto modelu zapomeňte na osvětlení budky, zmíněné rozvody, není zde ani kouřový generátor – který cenově srovnatelné modely s PluX22 mají už od výrobce instalován.. a tak by se mohlo pokračovat dál.

Politika Roco je poměrně zvláštní. Je také evidentní, že tento model nebude kasovním trhákem v prodejích, což je zcela jiný příklad modelů parních lokomotiv 555 ČSD, BR 86.1435 nebo BR 95.1027 které lámou prodejní rekordy. Rozhodně ale není úplně v pořádku cena, kde za naprosto nepochopitelnou výměnu dekodérů, dostáváte do roku model v cenové relaci zmíněné BR95 ve verzi Edition. Roco si nejspíš onu obchodní značku vykládá nejspíš dle potřeb a prodejních kanálů svých partnerů.

Za stejnou cenu mám v ruce model, který mimo instalovaného dynamického generátoru koře, obsahuje také osvětlení budky, rozvodů dvojkolí a místo zbylo i pro instalaci DCC spřáhla. To ovšem realizovat nebudu. Model tak nabízí daleko více funkcí v ceně, za kterou je nabízena BR03.

WAS WÄRE, WENN…? Ano, co se stane když nasadíme PluX16…?

Hmmm.., absolutní a ultimátní novinka prodejního portfólia Roco, jak se nám snaží na portále stejného výrobce model představit.