Vývoj modelů sebou nese i čas od času kompletní revize, tedy přepracování původního provedení modelu od své reálné předlohy, ale také posunutí vybavenosti a elektroniky na vyšší mety. Tohle vše ovšem stojí peníze, stejně jako vývoj samotný, kdy nejnákladnější položkou jsou formy pro vstřikovací plastické lisování, dále kompletace montáží a elektronika. BRAWA, stejně jako TRIX, upřednostňují pro své modely i větší podíl kovů, což jsou především rámy modelů a nebo podvozkové segmenty. TRIX v této oblasti zatím hledá sám sebe, prvně jmenovaný výrobce už je o kus dál.

BRAWA dlouhodobě razí teorii, že milovat detail, je vlastně to co každý modelář musí chtít. Na detailech rozhodně tento výrobce nešetří, a pochopitelně si takové inovace a technické revize nechá zaplatit, nicméně výsledek vždy stojí za to a modely z této manufaktury jsou prakticky na špičkové kvalitativní úrovni. Vzpomenout tak můžeme na funkční větráky chlazení, velký podíl mají také DCC spřáhla, která se instalují na modely EXTRA atd.

Firma se proto rozhodla k razantnímu kroku, a to kompletní přepracování svého nejprodávanějsího modelu typové řady V100/V203. Jedná se o lehkou posunovací lokomotivu, ale také dodnes hojně v Německu používanou lokomotivu v traťové a jiné službě. Model bude zcela nový, kdy bude nutné vyrobit nové vstřikovací formy, zcela nové koncepce bude samotná elektronická výzbroj, digitální spřáhlo, nové zvuky ve verzi DCC Extra atd.

Velký podíl v oblasti inovace, budou mít kovové materiály z lehkých slitin a mosazných leptů. Tlakově odlévané díly zinku, budou nově na modelech V100 a V203 v daleko vyšším podílu než kdykoliv dříve.

Zcela nové budou podvozky a podvozkové segmenty brzd a tlakových rozvodů hadic a trubek. Dále zcela nové motory, které budou nově vybaveny závažím na každé straně hřídele mezi kardanem od motoru a převodovky. Zcela nové budou i zmíněné převody, kdy díky kombinací tvrdého plastického ozubení, dojde ke kombinaci řemenice a kovového ozubení, což způsobí ještě jemnější pohyb modelu s minimálním napětím přicházejícího do motoru.

Zcela přepracovaná kabina strojvedoucího i další kapotáže – tedy skříně lokomotivy. Nově bude možné díky nové elektronice, ovládat podle potřeby všechna světla podle národních zvyklostí a parametrů. Nárazníky budou odprůžené, což byla vždy výsada pouze parních lokomotiv. Zatím není ještě jasné jak se bude vyvíjet výbava těchto lokomotiv co se kouřového generátoru týká, model není jednoduše nafukovací a vše se tak do něj nevejde. Kouřový generátor bych sice jako autor tohoto článku uvítal, a protože dělám i DB a DR epochu, rozhodně se u V100 bez něj nejspíš obejdu.

H0 model BR V100

Dieselovou lokomotivu BR V100 vybavila BRAWA kompletně přepracovaným podvozkem, novým motorem se dvěma setrvačníky, novým pohonem a novou elektronikou. Četné detaily zajišťují, že modely jsou reprodukovány co nejvěrněji originálu:

mm