Čekání se jednoznačně vyplatilo! Ačkoliv jsem uvažoval o nákupu některých kusů pro manipulační nákladní vlaky od firmy MTB, udělal jsem dobře že jsem do toho nešel. Firma PIKO tak nyní dává do prodeje hned trio verzí tohoto modelu. Všechny jsou zařazeny do sféry ČSD.

  • Celočervený bez pruhů, ČSD, T435.0105, III.ep., Sound, Kat.: 52929, Cena: 315 EUR
  • Celočervený 60cm žlutý pruh, ČSD, 720 046-2, III.ep., Sound, Kat.: 52432, Cena: 315 EUR
  • Modrobílá, ČSD, T435.057, III.ep., Sound, Kat.: 52437, Cena: 315 EUR
  • Zelenobílá, ČSD, T435.0139, IV.ep., Sound, Kat.: 52435, Cena 315 EUR

Jelikož vlastním už jednoho modrobílého T435.0140 od stejného výrobce, který je opravdu velmi zdrařile vypracován do přesných detailů od své původbí předlohy, rozhodně ani tentokrát s nákupem další verze nebudu na nic čekat. Pokud jde o elektroniku, Hektor má od výrobce už definovaný svit jedné pozice obsazeného stanoviště, pochopitelně i pro režim posunu pro oba pojížděné směry. Není proto nutné jakkoliv upravovat CV adresaci pro poziční světla. Osvětlení čísla lokomotivy už je pouze třešníčkou, na jinak opravdu zdařilém modelu.

Mimo osvětlení kabiny obsluhy a tedy i čísla stroje, lze model provozovat jako postrk nebo přípřež, a to bez zapnutých pozičních světel – což se konečně stává u výrobců standardem. Zvuky jako větrák, chlazení a kompresor – jsou od originálu doslova špičkově zpracované, co se jízdy a provozní křivky týká. Model průběžně mění zvuky podle toho, v jaké rychlosti je jízda, a zároveň, zda neprobíhá posun – obě varianty jsou odlišné. Při posunu si tak užijete skutečně tu pravou „hudební“ zábavu..

Rozmyslete si nákup analogové verze s dodatečným ozvučením, protože původní zvuky tohoto modelu pocházejí od skutečné lokomotivy, a to jak pro verze DR, tak i ČSD/ČD, které si PIKO samo realizovalo. Ozvučení je tedy od původní předlohy v přesném originálu, a neprochází žádnymi dodatečnými úpravami v softwaru. Dekodér sám upravuje zvuky podle definované rozjezdové a brzdící křivky, což se neopakuje, a mnohdy tak některé zvuky jsou prodlouženy, některé zkráceny, čímž se dociluje škálovitosti.

Jednu odlišnost zde v případě modelového provedení musím zmínit. PIKO konečně uvedlo do prodeje také model z depa Chomutov – Severozápadní dráha, a to T435.0139

Jedná se o zelenou kapotáž s krémově bílou barvou jako u předchozí verze T435.057 a T435.0140! Jelikož si vedu osobní statistiky o celé řadě lokomotiv které již mnohé mám v modelovém provedení, o zeleném Hektoru z Chomutova jsem skutečně nevěděl. Jelikož vlastním již zmíněného moderého 0140 PIKO, 720 MTB, padla volba na verzi s žlutým pruhem kolem obvodu celé skříně. Ačkoliv chomutovský brčál je lákadlo, nelze vlastnit všechno.. 🙂

Ještě bych rád uvedl malý detaiů, zelený Hektor jako jediný, vlastní kulaté nárazníky. Ačkoliv se jedná o IV. provozní epochu zařazeného pod depo Chomutov – Severozápadní dráha, jezdil takto prakticky bez jakýchkoliv změn.