Malosériový výrobce MTB oznámil plánovanou výrobu motoráku Regionova 814+914. Jedná se o motorovou jednotku která je stále ve velkém počtu dodnes provozována v síti Českých drah. Model bude vyráběn pouze s jedním inventárním číslem, větší odlišnosti budou nejspíš na kupujících modelářích, MTB totiž moc inventátrních variant nerealizuje – prakticky vůbec.

Vlečný a tedy i řídící část 914 bude s mateřským motorovým vozem propojen kabely, motorová část bude poháněna na dvě nápravy s výkyvným uložením převodovek v částí 914. MTB bude tento model nabízet v korporátním nátěru Najbrt.

Pochopitelně nebude scházet patice pro instalaci dekodéru s ozvučením, zatím není zřejmé v jakém místě bude možné instalovat ozvučnici. MTB po fiasku s modely 754 může ale překvapit, v což asi nyní doufá více případných zájemců.

Z popisu na webu výrobce není ale už zřejmé, zda mimo osvětlení kabiny strojvedoucího, bude možné v DCC verzi ovládat také osvětlení obou částí pro cestující, zda bude řešeno jednou ledkou či sérií pro hnanou i vlečnou část zvlášť. Bude asi vhodné počítat předem s variantou, že model bude nutné nejspíš upravit, tedy co se elektrické výzbroje a možnosti osvětlení týká. Firma stále také nerealizuje svit jednoho pozičního světla, což není záležitost dekodérů ale DPS.

Ceny dekodérů s ozvučením dnes dosahují částek lehce pod 3.500 korun, a je tedy velkou škodou, že výrobce jako MTB degraduje obrovské možnosti dekodérů řekněme z PluX22 na PluX16.

Možností se nabízí poměrně dost. Mimo osvětlení interiéru v základním a rozšířeném, může mít DPS výstup pro připojení DCC spřáhel, svit pozice obsazeného stanoviště, prosvětlení přístrojového pultu na stanovišti, zvlášť WC ap. Tohle zde ale nečekejte, každopádně MTB může překvapit.. Na některých tuzemských e-shopech se také objevila už i cena, ta přesauje hranici 5.500 korun.

Problémy s propojovacím kabelem

Nicméně to by nebylo ono, aby na modelu od MTB bylo vše v pořádku. Nicméněně nepatrné či patrné odlišnosti nalezneme u řady výrobců, MTB je v tomto ale do jisté míry patronem. Když si odmyslíme nepřesnosti v čelních partiích motorového a vlečného vozu u stanoviště strojvedoucího, velkou komplikací jsou propojovací kabely mezi oběma vozy.

Nevhodně zvolená kabeláž způsobuje vyskakování soupravy z kolejí, to je především díky tuhosti těchto kabelů a až nevhodně zvolené velikosti spojovacích konektorů. Zde nejsspíš bude nutné toto propojení zcela nahradit jinou variantou, případně snížit průměr kabelů spletením do copánku, což umožní lepší stabilitu na kolejích.