ROCO připravilo pro H0 modeláře celkem pěknou dávku modelů pocházejících z Plzně. Všechny jsou zahrnuty do prvního čtvrtletí tohoto roku, že se navíc výroba oddálila z posledního kvartálu roku předchozího, není potřeba už pátrat. Ač jsme stále v tzv. „čipové krizi“, která údajně doléhá i do modelářského segmentu – čipy jsou potřeba i na výrobu dekodérů, ROCO všechny modely přesunulo právě s produkcí na tento rok.

Je potřeba tedy počítat s poměrně velkou a jednorázovou investicí, je tedy na každém z nás, zda budeme chtít celkou produkci modelového Bastarda z Plzně, a to i včetně DR a DB verze, a nebo budeme v nákupech střídmější, ono to ale moc nejde, že?

V polovině února je u výrobce už beznadějně vyprodána verze 372 008-3 a také další novinky z katalogu 2022. Předobjednávky u tuzemských prodejců mají tedy smysl, „překupník“ jednoduše v předstihu objedná dostatečný počet pro své zákazníky, kdo zaváhal, má tedy dnes již smůlu.

Výrobce sice své prodejce do předobjednávek nenutí, sám ve svém prodejním portále ale model nabízí s dostatečným předstihem, tím přesně zjistí kolik modelů bude potřeba vyrobit. Bastard 372 008-3 tak zamířil do statusu vyprodáno, a to ještě dříve, než se stačil tento model distribuovat mezi prodejce a zákazníky. Je tedy otázkou, proč firma nevyrobí modelů více, ačkoliv by je nejspíš musela vést stále skladem.

Model v tomto contentu je 180 015-0 který jezdil od svého dodání z Plzně do DDR v Drážďanech. Lokomotiva byla nasazována nejdříve na osobní a dálkové vlaky v rámci celé DDR. Vozební ramena byla poměrně obsáhlá: Lipsko, Rostock, Jena, Gera, Franfurt Oder, Berlín a Magdeburg.

Později, a to po spojení obou zemí, došlo k přeznačení z původní číselné řady 230 na 180. O několik let později byla celá flotila plzeňských knedlíků přeřazena už pouze na nákladní vlaky, zejména pak pro přeshraniční relace Německo/Česko v Děčíně a přechodové stanici Prostřední Žleb.

  • Model v jemně detailním designu s mnoha samostatně připojenými zásuvnými díly
  • Zcela nově vyvinuté pantografy s inovativním upevněním
  • Propracovaný design střešní plochy a lopatek ventilátoru
  • Přesné provedení podvozků a paprskových kol
  • Model je vybaven prvky pro vystavení ve vitríně
  • Osvětlení kabiny strojvedoucího a ovládacího panelu a osvětlení strojovny
  • Nově vyvinutý balíček „Dynamic Sound“ pro ještě lepší basový zvuk se dvěma reproduktory
  • Režim posunu s jedním pozičním světlem, tzv. obsazené stanoviště
  • 16bit zvuk s 1+1 oddělenými reproduktory