Začínáme tuto databázi a obrazovou dokomentaci „budovat“ v polovině roku 2022. Chceme tak vytvořit komplexní seznam modelů, které jsou v prodeji, případně do prodeje budou zařazeny.

Modely mimo vlastní obrazovou dokumentaci, budou obsahovat také informace o skutečném zařazení lokomotivy u státních či soukromých dopravců. Pokud jde o firmu Roco, výrobce naskočil na vlnu grafických schémat, která byla velmi populární o předchozího modelu Taurus.

Ačkoliv se vždy mění pouze skříň a grafické schéma, vnitřní výzbroj zůstává prakticky identická. U nově prodávaných modelů naopak dochází k úpravě rozjedzové křivky rekuperace, kdy při rozjezdu modeluů DCC, dochází k úpravě zvuku bez zásahu ovladače rychlosti.

193 878 TX-LOGISTIK

V prosinci 2020 nahradila TX Logistik (TXL) v rámci standardizace vozového parku lokomotivy řady 182 a 189 za lokomotivy Vectron. To platilo i pro „Flame Taurus“ 182 572. TXL však nenechá design zmizet a nyní na koleje postavil nový „Flame Vectron“ 193 878 s reklamním sloganem „Jsme nadšení z toho, co děláme“ .

193 701-0, SBB Cargo International

S MRCE Vectron 193 701 SBB Cargo International opět realizuje speciální lokomotivu věnovanou své dceřiné společnosti RT&S. Pro společnost se sídlem v Duisburgu byly vyvinuty dva různé návrhy s památkami a obsahem typickým pro tento region, z nichž jeden zobrazuje historickou minulost rozvíjejícího se průmyslu a druhý zobrazuje dnešní Porúří. V souladu s designem má lokomotiva na všech čtyřech rozích speciálně vytvořený erb pro lokomotivu, který představuje kombinaci výrazné administrativní budovy s centrálou RT&S a SBB Cargo Deutschland v Duisburgu a logem pro uhelný a těžební průmysl.

193 658-2, SBB Cargo International (kooperace s Railcolor Design)

SBB Cargo International rozšiřuje svůj vozový park Vectron, a od prosince 2021 nakupuje lokomotivy na pronájem od leasingové společnosti MRCE (Mitsui Rail Capital Europe).

Nově vyvinutý design přezdívaný „Shadowpiercer“ vychází z původního designu Alppiercer a nese základní barvu půjčovny lokomotiv MRCE. Pro provedení od Railcolor je typické i pojmenování jednotlivých strojů, které nyní nesou jméno a oblast čtyřech švýcarských jezer. Flotila Vectronu je vybavena národní výzbrojí pro země: Německo, Rakousko, Švýcarsko, Itálie a Holandsko (DACHINL).

193 774-7, Lokomotion

Lokomotion a Rail Traction Company jsou již dlouho známé svým různorodým vozovým parkem „zebrových“ lokomotiv. V říjnu 2021 bylo oslaveno 20 let úspěšné německo-italské spolupráce v železniční nákladní dopravě. Z tohoto důvodu dostala lokomotiva číslo 193 774 speciální grafické schéma. Poselství jubilejní lokomotiva tak apeluje na přínos železniční nákladní dopravy k ochraně klimatu.

Dne 15. října 2001 odjel první nákladní vlak společnosti z Mnichova Riem do Verony, čímž začal tento úspěšný příběh. Dnes jezdí 10-15 vlaků denně na trase Verona-Mnichov a zpět.

EU46-520, PKP Cargo

V září 2015 PKP Cargo zakoupilo 15 lokomotiv Vectron MS s opcí na dalších pět vozidel. Na začátku roku 2019 se společnost rozhodla využít této pokročilé možnosti. Jsou schváleny pro Polsko, Německo, Rakousko, Českou republiku, Slovensko, Rumunsko a Maďarsko. U příležitosti 20. výročí PKP Cargo byly střešní partie lokomotiv obarveny modrou barvou.

Litra EB 3202, DSB

Na podzim 2020 byly dánským státním drahám dodány první lokomotivy řady EB. Zakázka zahrnuje 42 strojů Vectron od výrobce Siemens. Nové lokomotivy s Push-Pull řízením vlaků slouží především s patrovými vlaky a v regionální dopravě v oblastech Seelandu. Na nyní elektrifikovaných tratích nahrazují dosluhující dieselové lokomotivy řady ME.

BR 192, RTB Cargo

RTB Cargo má od dubna 2020 ve své flotile tři lokomotivy Siemens Smartron. Stroje pronajaté od Northrail se používají hlavně v automobilové logistice mezi Dingolfingem a přístavy Severního moře. Všechny lokomotivy Smartron jsou předávány majiteli ve standardizovaném provedení, pouze pro provoz v Německu. Na základě platformy Vectron je zákazníkům nabízena lokomotiva se Smartronem za atraktivních podmínek. Vizuálně se Smartron od lokomotiv Vectron liší upraveným předním panelem, posuvnými schůdky s nápisem Smartron a bočními panely bez kamer.

Smartron a Vectron jsou registrované ochranné známky společnosti Siemens AG

BR 193, boxXpress

boxXpress.de od svého založení v roce 2000 propojuje německé námořní přístavy Bremerhaven a Hamburk s průmyslovými regiony Frankfurt/Main a jejich okolí, Dortmund, Stuttgart, Mnichov a Norimberk. Dopravní koncept spočívá v převážně nepřetržitém provozu ucelených kontejnerových vlaků. Kromě téměř 1000 kontejnerových vagonů je nyní pro trakci vlaků k dispozici 31 lokomotiv, včetně čtyř vícesystémových lokomotiv Vectron.

193 664-0, MRCE/Lokomotion

Soukromá železniční společnost Lokomotion sídlící v Mnichově využívá především vícesystémové lokomotivy určené pro Německo, Rakousko a Itálii. Od začátku roku 2019 jezdí na tratích černé lokomotivy Vectron s poutavým „zebrovým designem“ typickým pro Lokomotion.

193 258-1, SBB Cargo International

Nové železniční spojení Gotthardského úpatního tunelu (GBT) změnily požadavky švýcarské nákladní dopravy. Pro nepřetržitou přepravu ze Severního moře do Itálie jsou zapotřebí vícesystémové lokomotivy. Toto zvýšení efektivity bylo realizováno v roce 2017, kdy si SBB Cargo International pronajalo lokomotivy Vectron MS od vídeňské leasingové společnosti ELL Austria GmbH. Stroje jsou vybaveny pro provozy v Německu, Rakousku, Švýcarsku, Itálii a Nizozemí (DACHINL).

Rh 1293, ÖBB

Rakouské spolkové dráhy uzavřely v lednu 2017 rámcovou smlouvu se společností Siemens na celkem 200 nových vícesystémových lokomotiv Vectron. Lokomotivy jsou nasazeny ve více než deseti zemích východní a jihovýchodní Evropy a také v Německu a Itálii. Lokomotivy byly předány ÖBB v několika sériích pod sériovým označením 1293.

Dodávka třetí série s 61 lokomotivami začala v březnu 2020. Z toho 28 strojů bylo vybaveno také pro použití v Nizozemsku a Belgii. Lokomotivy 1. a 2. dodávané řady jsou vybaveny zemským paketem pro Rakousko, Německo, Itálii, Maďarsko, Českou republiku, Polsko, Slovensko, Chorvatsko a Slovinsko.