Model lokomotivy 362 v grafickém formátu ČEZ už máme na stole, nutno zde ovšem také připomenout, že se jedná o model který už ve své skutečné předloze v tomto grafickém formátu bohužel nejezdi. Jde tedy čistě o retrospektivu, protože předloha obdržela korporátní nátěr modro-modré Najbrt, bohužel.

Nyní se tak můžeme podrobně podívat na detailní fotografie s detaily, zda něco ACME nepodcenilo, pokud vůbec něco u tohoto modelu podcenit jde. Jedna forma – jiná barva! No, tak nějak se to dá nazvat. Nějaké inovace zde nemůžete očekávat, výrobce produkuje modely stále stejnou formou, a stále v Číně, kde si italská firma ACME nechává své modely vyrábět a kompletovat, do Evropy tedy chodí již v kompletním stavu.

Ať se jedná o ČD Cargo 363, Peršing 163 a další všemožné varianty 362/363 ČD Najbrt a ČSD modrá se žlutým pruhem, stále jde o tutéž formu bez zjevných změn. Je to geniální, prosté a jednoduché – ACME naskočilo na produktový formát ROCO, kde modely neprodává už samotná kvalitní výzbroj v podobě špičkových převodů s motory, ale venkovní grafický formát! Sám jsem toho příkladem, kdy v modelové sérii Taurus, TRAXX a Vectron, vlastním na 45 všemožných variant grafického provedení.

ACME zatím přispěchalo s variantami z období před grafickým korporátním lakem Najbrt, to je i první „výstřel“ do prodeje s modelem 163 – zelená+žlutý pruh kolem obvodu skříně. Dále zmíněné ESO 363 v provedení ČD Cargo a ESO 362 z období zmíněného modelu 163, tedy modrá+krémový pruh kolem obvodu skříně. Graficky pak malá rozdílnost přichází s modelem 363 ČSD, tedy tmavá modrá+žlutý pruh kolem obvodu skříně.

Dá se tedy říci, že ACME nás nejspíš bude zásobovat nekonečnou škálou modelu 163, 362 a 363, dokud se nevyčerpá zdroj motivací na forografických serverech. Můžeme se tak nejspíš těšit na reko ESO 363.5 ale i řadu různých retro variant s původním označením z dob uvedení do provozu. Škoda Plzeň tak je pro ACME a jeho formu vstřikovacích lisů pro tyto modely velký maraton překvapení.

Otázkou zůstává, co na to Roco a jeho nedávno uvedené top novinky stejné řady. MTB a další výrobce zde zmiňovat ani netřeba, často jejich kvalita některých modelů nedosahuje ani hračkového provedení. Roco nejspíš takový zájem o tyto modely nečekalo, nepřímý průzkum trhu ale přinesl hned několik překvapení. Modely Bastard 372/371 musel výrobce několikrát přidávat do výroby, jak velký byl o tyto modely zájem. Německé verze 180/230 praktikcky to samé. Roco zatím s dalšími modely nepřichází, firma řeší komplikace s výrobou ve Vietnamu a stěhování zpět do Evropy.