Česká scéna internetových prodejců nabízí od druhého dubnového dne výprodej některých typů Bardotek od firmy ROCO. Ceny padají v analogových verzích hodně pod 4000 korun, což je poměrně neobvyklé. Námi sledované e-shopy jako AMB Praha, HappyModel Plzeň, OK Vláčky Ústí nad Labem nebo IT Vlaky Fryšták – se předhánějí kdo nabídne větší slevu.

Ačkoliv ceny výběhových modelů jsou pevně stanovené výrobcem, liší se prakticky jen o jednotky stokorun, sleva na analogových modelech může dosáhnout až 1000 korun, což je v případě některých zájemců o takové modely poměrně lákavá forma úspory, protože ušetřené peníze lze investovat do zvukového dekodéru. To ale není vše, protože v DCC verzi jde už o necelé 2 tisíce!

ROCO 70926 – Bardotka ČD Cargo 751 176-9

  1. AMB Praha: 3.600
  2. HAPPY MODEL: 4.490
  3. OK Vláčky: 4.748
  4. IT Vlaky: 4.390

„Pyžamo“ 751 229-6 v DCC verzi nejlevněji ze Zlína

Když se ovšem podíváme na další modely stejné kategorie v DCC verzi, je rozdíl, řekněme mezi Prahou a Moravou – neuvěřitelných 1.600 korun! Ano, jde o model „Pyžamo“ Bardotka 70925 s číslem 751 229-6

  1. IT Vlaky: 6.790
  2. AMB Praha: 8.398
  3. HAPPY MODEL: 8.310
  4. OK Vláčky: 7.490

Berte tohle jako malé srovnání. Nechceme nikoho zvýhodnit, případně mu napomáhat k většímu odbytu, snažit se musí každý individuálně. Rozhodně ale neplatí, že mimo Prahu, kde je větší koncentrace internetových prodejců s kamennou prodejnou, nejsou pravidlem cenny nižší, právě naopak! IT Vlaky z Fryštáku tak rozhodně svojí konkurenci mohou rozdrtit i v Praze.

Je tedy evidentní, že prodejcům dává zmíněné ROCO více prostoru k pohybu cen některých modelů nahoru i dolů, protože i za cenu 6.790 korun této verze Bardotky, má prodejce stále nějakou marží. Druhou toázkou na širší diskuzi tak zůstává fakt, proč stejné modely naší provenience, koupíte levnější u našich sousedů i mimo výrpodejové akce vyhlášené v Česku.

Tomuto tématu se budeme i nadále věnovat v samostatném článku zase někdy příště, kdy uděláme srovnání cen u velkých internetových prodejců z Německa a Rakouska, kde protiváhou budou prodejci z Česka a Slovenska.

No a závěrem: i když stále platí pravidlo „všechno má svého kupce“ tak v případě poměrně větších investic do specifických modelů jakými jsou parní lokomotivy, jsou cenové rozdíly už poměrně vyšší. Obchodní politika jednoho z největších výrobců modelové železnice v Evropě, převálcovala už kvantita onu dřívě drženou kvalitu. Pokud „překupník“ odebere, řekněme, 100 modelů Bardotek aj. nabídne výrobce širší slevové spektrum, se kterým pak dotyčný kamenných obchod může pracovat.

Pokud je ale přímá úměra mezi kvantitou nad kvalitou, samospádem pak ona kouzelná fráze o všem, co má svého kupce, platí dvojnásob. Trh je veliký, náklady na vývoj a výrobu vyysoké, tak proč nedělat byznys který nese nekonečné zdroje, i za cenu bídné kvality, která za poslední dva roky u ROCO míří raketově dolů..

  • Autor článku je majitelem 265 modelů lokomotiv ROCO za poslední dekádu. Jedná se o názor a úvahu autora, který tak může kvalitu některých modelů v současné době velmi dobře porovnat..